Menu Close

Išplėstinėje seniūnaičių sueigoje pristatytas žiedinės sankryžos įrengimo projektas

Š. m. gegužės 26 d . vyko nuotolinė Ginkūnų seniūnijos seniūnaičių išplėstinė sueiga. Sueigos metu seniūnaičiams, bendruomenių pirmininkams  ir visuomenei „Urbonline“ atstovė- projekto vadovė Aušrinė Griškevičiūtė-Gečienė pristatė Valstybinės reikšmės krašto kelio Nr. 150 Šiauliai – Pakruojis – Pasvalys 0,9 km esančios sankryžos kapitalinio remonto, įrengiant žiedinę sankryžą, Šiaulių raj. sav. projektą. Projekte numatyta esamą  krašto kelio Nr. 150 (Aušros g. ir Žeimių g. trasa) ir Ginkūnų kaimo Švedės g. ir Rasos g. keturšalią sankryžą sutvarkyti, įrengiant mažąją žiedinę sankryžą. Vidinio žiedo skersmuo –  8,0 m. Vidinio žiedo užvažiuojamosios dalies plotis – 3,0 m. Vidinis užvažiuojamas žiedas įrengiamas iš 15 pilkos spalvos granitinių trinkelių (lygaus paviršiaus) dangos. Projektuojama vienos eismo juostos mažoji žiedinė sankryža. Eismo juostos plotis – 6,0 m, su užvažiuojamąja dalimi – 9,0 m. Žiedo važiuojamoji dalis įrengiama iš asfalto dangos konstrukcijos.

Krašto kelyje Nr. 150 (Aušros g. ir Žeimių g.) žiedinės sankryžos zonoje projektuojamos 15,0 m ilgio ir 2,5 m pločio skiriamosios salelės su 4,0 m pločio pėsčiųjų perėjomis. Danga įrengiama iš pilkos spalvos betoninių trinkelių dangos konstrukcijos.

Žiedinės sankryžos visose pusėse projektuojami pėsčiųjų-dviračių takai. Taip pat projektuojamas takas Aušros g. iki naujai įrengiamos autobusų sustojimo aikštelės bei Žeimių g. iki esamos pėsčiųjų perėjos ties PK 10+70. Takai sujungiami su esamais šaligatviais. Takai projektuojami 2,5 m pločio iš pilkos spalvos betoninių plytelių dangos. Jie bus pritaikyti žmonių su negalia judėjimo reikmėms.

Nagrinėjamos sankryžos zonoje išsidėsčiusios dvi autobusų sustojimo aikštelės. Žeimių gatvės pietrytinėje pusėje esanti galinė autobusų aikštelė, kuri yra intensyviai naudojama tiek Šiaulių miesto, tiek priemiestinio viešojo transporto, yra tvarkoma esamose ribose. Numatoma atnaujinti įvažiavimą ir išvažiavimą iš aikštelės horizontaliuoju dangos ženklinimu, bus sutvarkyti šaligatviai, keleivių laukimo peronas. Žeimių g. šiaurės rytinėje pusėje atlankoje esanti autobusų sustojimo aikštelę planuojama perkelti į Aušros g. prie mokyklos teritorijos. Naujai projektuojamoje autobusų stovėjimo aikštelėje numatomas suoliukas su šiukšliadėže, galinė autobusų stotelėje numatoma nauja su keleivių laukimo stoginė su integruotu suoliuku.

Numatoma apšviesti žiedinę sankryžą ir  šios sankryžos pėsčiųjų perėjas kryptiniu apšvietimu, nes pėsčiųjų perėjos Aušros g. ir Žeimių g. gatvėse jau turi kryptinį apšvietimą.

Projekto vadovė Aušrinė Griškevičiūtė-Gečienė  pažadėjo dalyvavusiųjų išsakytas pastabas dėl stotelės perkėlimo,  pėsčiųjų take numatymo atžymėti dviračio tako, kuris būtų tęstinis su šiuo metu įrenginėjamu dviračių taku einančiu link Žeimių kaimo, išvažiuojamojo kelio skvere už parduotuvės „MAXIMA, projektuojamų augalų ir jų priežiūros žiedinėje sankryžoje  apsvarstyti ir derinti su kelių direkcija.

Projekto vadovė informavo, kad kol vyks statybos darbai didžiausias dėmesys bus kreipiamas į autobusų ir sunkiojo (tranzitinio) eismo nukreipimą.  Buvo planuojama Aušros ir Žeimių gatvėje palikti pravažiavimą tik autobusams, sunkųjį transportą leisti per Nr. 213 kelią – Aleksandriją ir  Ežero gatvę. Vietinį eismą nukreipti vietinėmis gatvėmis, t. y. Jazminų, Alyvų ir Tilžės g., su sąlyga, kad VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcija statybos metu numatys šių trasų priežiūrą (kelių greideriavimą ir laistymą). Papildomai derinta su Šiaulių miesto savivaldybe dėl eismo Ežero gatvėje, tačiau leidimas nukreipti eismą neduotas dėl prastos asfalto būklės šioje gatvėje ir dėl to, kad šiuo metu gatvėje uždraustas sunkusis transportas. Prieita išvada, kad bus siūloma įrengti statybinius šviesoforus prie projektuojamos žiedinės sankryžos. Vietiniam transportui bus nurodytas pravažiavimas vietinėmis gatvėmis.

Seniūnė akcentavo, kad jeigu statybos darbai prasidės rudenį tai  kolonos sunkiasvorių mašinų gali kelti saugumo pavojų gausiai šią sankryžą kertantiems mokiniams, kvietė mokyklos atstovus išsakyti nuomonę. Gyventojai išreiškė pasipiktinimą dėl projekte numatyto sunkiojo transporto nukreipimo. Jų nuomone, laikinųjų statybos šviesoforų pastatymas sukels saugumo ir triukšmo problemų. Seniūnė siūlė daryti oficialų aplinkkelį sunkiajam transportui nukreipti ir tinkamai jį prižiūrėti. V. Kvasienė pateikė šiuo metu statomos trišalės sankryžos Ginkūnuose pavyzdį, kai sunkusis transportas važiuoja per Šapnagių kaimą neoficialiai. Jos nuomone, oficialiai nesudarius sutarties dėl aplinkkelio sunkiajam transportui, tai sukeltų tiek gyventojų gyvenančių Šapnagių kaime pyktį, tiek  prie laikinųjų statybinių šviesoforų.

                      Seniūnaičiai pritarė dėl seniūnės siūlymui oficialiai nukreipti sunkųjį transportą per Jazminų – Alyvų gatvę tam, kad važiavimo trasa būtų prižiūrima VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcijos, nes taip pat mano, kad sunkusis transportas važiuos per Šapnagių kaimą. Jų nuomone seniūnija neturi tiek finansinių galimybių ištisai tvarkyti toje teritorijoje esančius kelius.

 

 

 

 

 

 

 

Skip to content